drukarnia
Kategorie:

Jak wybrać drukarnię do współpracy?

Korzystanie z usług drukarni nie jest niczym nowym. Nie tylko, jeżeli mowa jest o osobach, które drukują swoje książki. Wiele firm zamawia w ten sposób swoje materiały reklamowe, jakie wykorzystuje się do wypromowania swoich usług. Warto zdecydować się na współpracę z taką drukarnią, która będzie w stanie podołać obowiązkom, jakie się jej powierzy. Jak wybrać dobrą drukarnię? Pytanie, na które faktycznie należy znaleźć odpowiedź.

Renoma danej firmy

Decydując się na podjęcie współpracy z daną firmą, należy zwrócić uwagę na jej renomę. Drukarnie istnieją nie od dzisiaj. Na pewno może ona pochwalić się innymi klientami, którzy na bieżąco składają tam zamówienia. Jaka jest ich opinia na temat danej drukarni? Niektórzy mówią, że ocena nie jest ważna. Wręcz przeciwnie – to jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy warto podjąć współpracę, czy też lepiej nie. W szczególności, jeżeli mowa jest o miejscu, które w zdecydowanej większości ma oceny negatywne. Takie miejsca należy omijać szerokim łukiem, ponieważ może się okazać, że zamówienia będą złej jakości lub też nie będą realizowane w odpowiednim terminie.

Oferta drukarni

Jak wybrać drukarnię do stałej współpracy? Sprawdzając jej ofertę. Każdy klient musi być tak naprawdę świadom tego, co tak naprawdę jest mu potrzebne. Będzie drukować książki? Potrzebne są mu materiały reklamowe, jak np. foldery, ulotki, wizytówki, plakaty reklamowe? A może ma być to tylko i wyłącznie jednorazowy wydruk kalendarzy firmowych? Decydując się na współpracę z daną drukarnią, należy zapoznać się z jej ofertą. Przykładem dobrze stworzonej oferty usługowej jest chociażby strona http://colorpress.com.pl/oferta/. Klient ma do wyboru różne produkty, jakie mogą wspierać jego działania firmowe na każdym kroku. Do wyboru są także takie usługi, jak chociażby możliwość wykonania nadruku na kopertach, na podłożu metalizowanym, na foliach samoprzylepnych, itd. Wybór jest naprawdę duży.

Koszty zamówienia

Kolejny, bardzo ważny czynnik, który pomoże wybrać firmę, jaka odpowiedzialna będzie za wykonanie wydruku. Nie każdy przedsiębiorca chciałby być pewny tego, że wydruki poszczególnych produktów będą go dużo kosztować. Warto więc zapytać o wstępny kosztorys. Aby mogło się to jednak udać, należy przygotować ze swojej strony dobre zapytanie ofertowe, wyszczególniając, na czym tak naprawdę danej firmie zależy. Może niekoniecznie chodzi tu o wymianę pod względem ilościowym co do jednej sztuki. Można jednak takie cyfry zaokrąglać, szacując np. 50 sztuk ulotek, 100 wizytówek, itd. Takie zapytanie ofertowe można wysłać przynajmniej do kilku drukarni. Potem, na podstawie uzyskanych odpowiedzi można wybrać tę najkorzystniejszą wycenę, decydując się na współpracę z daną drukarnią.

Terminowość wykonania zlecenia

Nie zawsze najtańsza oferta oznacza, że wszystko będzie w jak najlepszym porządku. Może się bowiem okazać, że realizacja zamówienia zostanie przez to wydłużona w czasie. O taki aspekt, jak termin realizacji zamówienia również należy zapytać. Tak, aby być pewnym tego, kiedy takie zamówienie można otrzymać. Co więcej, warto również zadbać o to, aby owy termin sugerowany przez drukarnie, został wymieniony w umowie, jaka zostanie podpisana. W razie niewywiązania się z tej umowy, zawsze będzie można negocjować jej warunki, jak chociażby obniżenie ceny.

Dodatkowe usługi

Jest to ważne, jeżeli klient wie, że w przyszłości może potrzebować dodatkowych materiałów, jak chociażby wyżej wspomniane kalendarze firmowe, które zamawia się raz do roku. Mogą to być także inne, specjalne materiały, które sprawią, że firma klienta będzie bardziej dostrzegalna. Takie usługi również warto sprawdzić – w szczególności, jeżeli ktoś chciałby zdecydować się na dłuższą współpracę. Przy okazji warto sprawdzić, czy w ramach długiej współpracy można liczyć na niższe ceny. Niektóre drukarnie przewidują dla swoich klientów takie warunki umowy. Aczkolwiek, wiązać się to może z koniecznością podpisania umowy obowiązującej przez dłuższy czas obie strony.