Pozyskiwanie leadów to zazwyczaj trudny i czasochłonny proces, ale owocujący wyższymi zyskami sprzedażowymi w przyszłości. Aby zacząć pozyskiwać leady trzeba wpierw, dobrze wiedzieć czym one tak naprawdę są. Leady to nic innego, jak określenie potencjalnego klienta, który wyraził zgodę na dowolną formę kontaktu ze strony firmy (najczęściej jest to mail lub sms) w celu przedstawienia bieżącej oferty.
Dlaczego firma potrzebuje generowania leadów?
To bardzo ciekawe pytanie. Można je przedstawić w inny sposób. Po co są potrzebni firmie potencjalni klienci? Odpowiedź raczej jest Ci znana. Są potrzebni po to, aby podnosić sprzedaż usług, czy produktów oraz dać możliwość firmie szybkiego i stałego rozwoju.
Jak skutecznie generować leady?
Wszystko zależy od Twojego profilu firmy. Nie ma jednego skutecznego schematu na pozyskanie potencjalnych klientów. Czasem zdarza się nawet generować leady z miejsca, na które nigdy wcześniej nie patrzyło się z perspektywy sprzedażowej. Natomiast jest kilka wskazówek, które ułatwią Ci dążenie do odkrycia idealnej kopalni leadów. Poniżej kilka z nich.
Ustal profil odbiorcy docelowego
Posiadając produkty parentingowe nie ma potrzeby skupiać się na singlach, ponieważ nie są i prawdopodobnie nie będą oni przez najbliższy czas potencjalnymi klientami. Oczywiście istnieje możliwość zakupu produktu na prezent, ale firma powinna inwestować środki i czas na generowanie jak najpewniejszych leadów, a pozwoli Ci na to dokładne ustalenie profilu odbiorcy docelowego. Pamiętaj, że o swoim odbiorcy warto wiedzieć dosłownie wszystko; kiedy jest najbardziej aktywny, o jakich godzinach spędza najwięcej czasu, korzystając z telefonu, jakie jest jego największe zainteresowanie.
Poznawaj ciągle nowe możliwości
Internet pełen jest wiedzy. Można nauczyć się podstaw fotografii z kilku filmów na Youtube. To samo jest z marketingiem. Nie stój w miejscu, stale się rozwijaj i ucz się zagadnień związanych z mail i content marketingiem. Znajomość wzorów zgód marketingowych oraz bliska przyjaźń z Rodo również ułatwi Ci sukces.
Nie skupiaj się na jednej drodze pozyskania leadów
Ważne jest, aby próbować każdej możliwej opcji pozyskania potencjalnego klienta. W Twoim wypadku może sprawdzić się regularne tworzenie webinarów na różnych platformach społecznościowych, a Google Ads już nie koniecznie. Testuj różne źródła możliwości.
Planuj swój czas
Przeznaczaj wyznaczoną przez siebie, dowolną ilość czasu dziennie na generowanie leadów. Brzmi banalnie? Być może, natomiast tutaj liczy się odbiorca. Poświęcając 2-3 godziny każdego dnia na dotarcie do leadów, zobaczysz efekty swojej pracy. Nie zaniedbuj tej formy budowania swojej firmy. Dodatkowo wybierz właściwą i wygodną dla siebie formę raportowania, aby dokładnie było widać skutki poszczególnych działań.
Zadbaj o product market fit
Product market fit to nic innego, niż zweryfikowane zapotrzebowania na produkt czy usługę. Należy pamiętać, że rynek stale się zmienia, potrzeby rosną lub maleją, a produkty powinny dopasowywać się do potrzeb oraz panującej mody. Sprawdź czy Twój produkt jest innowacyjny, być może Twoja konkurencja już dawno dopasowała się do rozpędzonego rynku konsumentów, lepiej niż Ty.
W jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów?
Social Media
To właśnie one rządzą w internecie. Facebook, Instagram czy TikTok zachęcają swoich użytkowników wielką bazą rozrywki. Możesz znaleźć na tych platformach dosłownie wszystko, również swoich potencjalnych klientów. Dbaj o wizerunek marki tworząc unikalne strony promujące wartościowe treści.
Dziel się informacjami
Dzielenie się swoją wiedzą w formie e-booków lub krótkich video-poradników jest skuteczną formą generowania leadów. W zamian za dostęp do oferowanego przez Ciebie pliku, zainteresowany musi wyrazić zgodę marketingową oraz podać swój adres mail. Dzięki takiemu działaniu bardzo łatwo jest stworzyć bazę leadów.
Newsletter na stronie internetowej
Tworząc swoją witrynę internetową nie zapomnij o dodaniu najistotniejszej rzeczy, jaką jest możliwość dołączenia do Newslettera. Łatwy i przyjemny sposób na pozyskanie zainteresowanych kontaktów, aby w przyszłości informować ich o promocjach, zmianach usług czy nowych produktach w sklepie internetowym.