reklama
Kategorie:

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Pozycjonowanie SEO jest fundamentalne z kilku powodów i dziś żadna strona internetowa nie może się bez niego obejść, jeśli zamierza realizować strategię marketingu internetowego z minimalną szansą na sukces. W tym artykule wyjaśniamy czym jest pozycjonowanie SEO i dlaczego pozycjonowanie jest ważne.

Co to jest SEO? Definicja SEO

Tłumaczenie SEO to Search Engine Optimisation, a to oznacza przygotowanie Twojej strony internetowej tak, aby wyszukiwarki ją rozpoznały i umieściły na szczycie wyników. Choć teoretycznie techniki te obowiązywałyby dla każdej wyszukiwarki, w praktyce musimy skupić się na Google, które generuje 90,32% wyszukiwań. Pozostałe wyszukiwarki takie jak Bing, Yahoo, Baidu czy Yandex odgrywają marginalną rolę. W ten sposób zapewnisz sobie, że Twoja strona będzie pierwsza, którą zobaczą użytkownicy po wyszukaniu danej frazy kluczowej.

Istnieje kilka działań, które można podjąć, aby poprawić pozycjonowanie. Po pierwsze, responsywny projekt. Po drugie, zadbaj o to, aby informacje były interesujące i aby były cenione przez użytkowników. Po trzecie, treść musi być interesująca. Dodatkowo słowo kluczowe musi być dostosowane do tego, czego szukają użytkownicy. Na koniec wdrażaj strategie linkbuildingowe, aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

Pozycjonowanie (Gdynia) to w ostatecznym rozrachunku po prostu kolejne działanie marketingowe. Z tego powodu ważna jest analiza celu, ponieważ celem jest, aby użytkownik znalazł to, co oferujemy, a do tego musimy wziąć pod uwagę trendy wyszukiwania i lokalizację geograficzną.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest ważne?

Strona internetowa w dzisiejszym Internecie nie może istnieć bez pozycjonowania, ponieważ jeśli strona nie jest pozycjonowana to nie będzie miała odwiedzin, z wyjątkiem globalnych marek, które są już skonsolidowane. W każdej małej lub średniej firmie inwestycja w ten aspekt jest niezbędna.

Tylko małe firmy sąsiedzkie, i to nie wszystkie, mogą się obejść bez cyfrowego wymiaru marketingu. Najczęściej strona internetowa jest najbliższą wizytówką firmy, dlatego ważne jest, aby przyjrzeć się jej różnym aspektom. Jeśli chcemy być bardziej znani, to jasne jest, że dobrze jest być łatwo zlokalizowanym w Internecie, a techniki pozycjonowania spełniają tę funkcję.

Dobre planowanie SEO onpage i offpage jest niezbędne, jeśli chcesz zaistnieć, ponieważ strona zdegradowana do drugiej lub trzeciej strony wyników Google nie będzie odwiedzana. Dodatkowo trzeba pamiętać, że ewolucja SEO jest dynamiczna i to, co działa dziś, może nie być przydatne za rok, więc trzeba aktualizować koncepcje. Dlatego w każdej strategii cyfrowej trzeba mieć na uwadze tę okoliczność, która jest pierwotna, aby móc z pewnymi możliwościami stawić czoła innym wyzwaniom.

Pozycjonowanie – dlaczego jest ważne

Widoczność

Zgodnie z ogólną zasadą, im wyżej jesteś w wyszukiwarce Google, tym łatwiej będzie odwiedzić Twoją stronę. Zdecydowana większość użytkowników patrzy tylko na pierwszą stronę wyników, a co więcej, skupia się na pierwszej piątce. Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że bardzo mało osób zatrzymuje się, aby spojrzeć na drugą stronę, a kiedy to robią, zakładają, że wyniki są gorszej jakości.

Zwiększenie ruchu z zewnątrz

Taktyka SEO dla stron internetowych może być on page i off page, w zależności od rodzaju działań, które podejmujemy. W wielu przypadkach strona, która zajmuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, ma większe szanse na uwzględnienie jej do linkowania przez inne strony. 

Konwersja

Oczywiste jest, że ruch na stronie internetowej jest warunkiem, bez którego konwersja i sprzedaż się nie powiedzie. Nie możemy zapominać, że w wielu przypadkach mamy do czynienia ze sklepami internetowymi. Strategia cyfrowa oparta na pozycjonowaniu pozwoli Ci sprzedawać więcej, zwiększyć przychody z reklam czy mieć więcej klientów na usługę, którą oferujesz.

 

Wniosek

Pozycjonowanie SEO jest nieuniknionym aspektem, aby uzyskać odwiedziny na swojej stronie internetowej. Jesteśmy przekonani, że dobra strategia pozycjonowania otworzy wiele możliwości biznesowych w perspektywie średnioterminowej.